f3p6 practicum

Friday, February 6, 2009




galagat budak-budak kuliah f3 ini memaparkan gambar yang di candid" untuk tontonan pembaca. tidak lari daripada kenyataan, kebanyakan mereka sangat suka tidur di dalam kuliah. tidak mengira pangkat atau darjat, kaya atau miskin, cantik atau hodoh, hensem atau tidak, pandai atau bodoh....kebanyakannya tidak menghiraukan apa yang disampaikan oleh pensyarah di hadapan. ambillah iktibar bahawa kita tidak patut berbuat begini kerana ia menunjukkan imej remaja zaman sekarang yang tidak menghormati pensyarah!!!

tido ker??

sah tdow neyh..

bdk2 f3 mmg ske tdow!!

pompuan pon ade beb!!


Posted by kmpp 08/09 students at 4:18 AM

Pameran ICT telah diadakan di dewan besar al-farabi. setiap praktikum harus membuka dan menghias kiosk masing-masing. praktikum f3p6 tidak ketinggalan untuk menyertainya. tajuk untuk kiosk kami ialah "cara format komputer" dan berbagai-bagai persiapan telah dibuat pada lewat malam sebelumnya. manakala, tugas masing-masing turut diagihkan. pameran ini berlangsung dari pukul 5 petang hingga pukul 10 malam iaitu pada 4 februari 2009.

0ffering software

f3p6 chaiyokk!!

they're doin their work

emy,eny & azreena

whoaa..it's blurr!!

"how to format a computer"

peaceeee....!!!!!!!!!!!

yeah..there one of the gadget we used!

Posted by kmpp 08/09 students at 4:17 AM

Thursday, February 5, 2009


Tahun baru 2009 merupakan tahun yang bermakna pada setiap ahli praktikum f3p6.tahun baru, azam pun mesti baru lah kn. seperti biasa setiap ahli praktikum f3p6 memulakan hari mereka dengan kuliah, tutorial, amali dan lain-lain. mereka sentiasa ceria walaupun jadual agak padat. dengan azam baru, moga setiap ahli praktikum f3p6 berjaya dalam hidup dan cemerlang dalam peperiksaan akhir semester nnt. insyaallah.....

say chees!!! waa..azmir, ko tgk mane tu?

saling bermaaf-maafan

together we archieve our goal!!


sebelum experiment

ooo..nie keje korang dlm lab yer!

before the experiment begin

set up the apparatus

with lab coat

azreena & eny


studying in the library


Posted by kmpp 08/09 students at 2:07 AM

Wednesday, February 4, 2009



Pada 19 disember 2008 yang lalu, praktikum f3p6 telah mengadakan satu jamuan bbq bertempat di wakaf bbq tepi tasik. jamuan ini bertujuan untuk merapatkan lagi silaturrahim antara rakan dan memupuk semangat tolong-menolong. pelbagai persiapan telah dibuat dan masing-masing sibuk menolong rakan-rakan menyediakan makanan seperti menghidupkan bara api, membakar ayam, jagung serta menyediakan salad buah-buahan. semua ahli turun tepat pada masanya. setiap ahli menikmati makanan dan gembira sepanjang jamuan ini berlangsung.




kek kitorang neyh taw..

"hidup f3p6!!! let us rest in peace!!"

reti ke kp wat mende-mende camtuh??

heh..kp je ker yg join?? laki laen mane??

kp lagi?? heh..asyik kp jer neyh..

"haa..ni baru nmpak muka bdk2 laki laen yerr"

azril tukang tgk je ker?? saba yer..mknan xciap lg la..

nyumm..nyummm...lapo den!!

eyh korunk neyh..g masak cepat!!

bdk2 f3p6 neyh mmg la suke sgt wat peace

the gurls..potong jgn tak potong


nih pe hal neyh?? sory guys..kp yg edit laa..



pelahap btol la dua org neyh..


per tgk2 weyh?? ade utang ke??

amboi2..manjenyer..ade pape ker??


Posted by kmpp 08/09 students at 8:36 PM

Jamuan hari raya ini diadakan di perkarangan dataran pelajar pada 17 oktober 2008. segala persiapan telah dibuat pada 16 oktober 2008 untuk mengelakkan pelajar kelam kabut keesokan harinya. ahli-ahli praktikum f3p6 pula telah menghias khemah mereka dengan kreativiti tersendiri. antara makanan yang ditempah ialah soto, makaroni, kuih muih, kek dan pelbagai lagi. bertemakan warna ungu, setiap ahli praktikum tampak ceria dengan suasana yang gembira. kedatangan pensyarah dan rakan-rakan dari praktikum lain amat dialu-alukan. mohon ampun di pihak praktikum f3p6 atas segala kesalahan dan perilaku yang tidak menyenangkan.


sedang membuat perancangan

kp azri & adam

"they owez togetha-getha"

smiles on their face!!

peace...no war!!

aiman & azmir

ketupat & barang-barang hiasan

salam aidilfitri to all

adam sebagai penyambut tetamu

kami mengalu-alukan kedatangan anda!!

masing-masing sibuk menyusun makanan

azreena & amirah zahidah

our mamories

iznie with emy & eny

with pn siti eishah & pn zainun

kp, aiman & syafiq

azril tengah melantak

Posted by kmpp 08/09 students at 4:22 PM